marți, 1 iunie 2010

1 iunie ne-am ales cu daruri "vii" drept chiriasi

Pentru noi , astazi este 1 iunie Ziua internationala a copilului. Totusi e foarte ciudat numita zi internationala, eu prin asta as intelege ca astazi intreaga lume ar trebui sa o sarbatoareasca. Dar nu este deloc asa.
Dimineata, la servici, cand mi-am adus aminte de 1 iunie, intreb pe colegul meu (spaniol):"Stii ce zi e astazi?" Zice foarte mirat "Nu. Ce zi?"Si ii raspund: "E ziua internationala a copilului. Cum , nu stiai??!!??"
Si nu stia, habar n-avea.
Curioasa si nedumerita, dau cautare pe google sa vad ca de fapt, in Spania se celebreaza pe 15 aprilie. Foarte ciudat, dar nici asta n-o stia macar. Si nu va ganditi ca e vreun pusti, are ceva mai multi ani decat mine si in curand o sa fie tatic, insa nu va sti cand o sa fie ziua copilului sau(cel putin ca zi nationala). Si am mai aflat ca de fapt astazi in Spania este Ziua Marinei, deci nici o treaba cu copiii.
Asadar astazi, o data cu noi sarbatoresc Ziua copilului si Bulgaria, Slovacia, Ecuador, Polonia, China si altele, dar nu tot globul.
Atunci de ce este numita ZI INTERNATIONALA?
Wikipedia zice urmatoarele:
"

Data zilei copilului variază foarte mult între ţări. Aproximativ 30 de state au preluat 1 iunie de la China şi SUA.[3][4][5]

Ungaria sărbătoreşte în ultima duminică al lunii mai."
Noi, ca si familie, nu am facut nimic deosebit, astazi, aici fiind, loc unde nu se stie despre 1 iunie. Doar ne-am pupacit bine plodul, cu "la multi ani " , oferindu-i toata dragostea noastra drept dar.
Ea s-a simtit foarte "in centrul atentiei" neintelegand problema, dar destul de multumita de imbratisari si pupicuri.
A avut toata dupa-amiaza balaceala dupa-pofta inimii, oferita sub gazduirea lui unchiu¨, iar la sfarsitul zilei s-a procopsit cu pisoi, papagal si pesti.
Buna combinatie, nu-i asa?!! Parca am fi din melodia cu taranul

2 comentarii:

  1. La Multi Ani de Ziua Copilului :D Noi am sarbatorit foarte frumos! Deci se tine, da? :)

    RăspundețiȘtergere
  2. la multi ani cu intarziere,copilului-comorii voastre mici , dar si "eternului copil" din sufletul fiecaruia!

    RăspundețiȘtergere