marți, 12 iulie 2011

Reduceri si interdictii

De ceva timp a inceput perioada de reduceri. Sunt reduceri substantiale, chiar si de 80%, unele preturi sunt destul de bune: exemplu Zara, H&M, Berscka, Lefties, Mango etc...desi unele produse au aceeasi calitate ca si cele cumparate dintr-un magazin chinezesc, doar ca supra-pretul e dat mai mult de eticheta firmei, care de regula costa inca de doua ori cat produsul achizitionat de ele. De fapt toata lumea stie ca pretul real pe care ar trebui sa-l platim la "hainele de firma" este de fapt cel care acum e redus, poate chiar mai putin de atat, insa unele firme isi pun adaosul ce le fac "respectabile". Dar nu avem ce face si profitam de ocazii, acum cand oferta este acceptabila si buzunarului nostru. Ca trebuie sa recunoastem, nu te poti duce cand ai chef, sa zicem in Stradivarius, ca sa-ti iei vreo bluza ce costa vreo 35€, cand acuma o poti achiziona la 12-15 €. Adica in ceea ce ma priveste, prefer sa astept aceste oportunitati, daca nu am urgenta.
Ceea ce eu nu inteleg e marea imbulzeala in a-ti cumpara produse de serie. "Fusta asta e la 5,99€ , hai s-o iau si eu ca e foarte ieftina si e de la "...firma...". Ce daca plimbandu-te pe strazile a doua cartiere o poti vedea de vreo 3 ori pe persoane diferite!!! Neaahhh....urasc asta, fie si cand culorile sunt diferite. Chiar imi aminteam zilele astea, ca fiind doar o copila, nici macar adolescenta, imi cumparase biata mama un tricou, ce-mi era comod si il purtam, pana cand am vazut pe strada, unul la fel, nuanta diferita...ei, atat i-a fost purtatul, devenind apoi "haina de casa". Daca nu-mi place faza asta, nu-mi place si gata! Acum sunt putin mai "domestica" si inteleg situatia, dar tot nu-mi cade bine.
Si probabil din acelasi motiv,  pot hoinari vreo 2-3 ore prin magazine si sa ies fara nici o achizitie. Sau caut printre umerase pana ce gasesc un produs in maxim 2-3 exemplare. Asa mi s-a intamplat ziua anterioara, am ajuns acasa cu o rochie ce era putin descusuta si cred ca observasem la un moment dat asta, cautand, dar cum era singura L, tot la ea am ajuns, mai ales ca erau putine si marimi foarte mici sau foarte mari. Nu e bai, am dichisit-o si e ca noua, inca are si eticheta.
Dar ideea cu care mi-am inceput postul era alta. INDIGNAREA
Bantuind prin centrul comercial cu Diana si vazand-o cum se fataie prin fata vitrinelor sau profita de locurile atragatoare, m-am gandit sa imortalizez cateva momente. Si am facut vreo doua poze, ca aparatul meu, unul mic si normal, neprofesionist, e mai tot timpul cu mine. Apoi ea a fost fotograf. Intr-un stand de haine, m-a surprins o vanzatoare, adica i-a atras atentia blitul. Si a venit la mine si m-a rugat sa sterg fotografia, ca "e interzis sa faci poze, atat in magazin cat si in afara lui, adica pe holul centrului comercial, ca daca te mai vede si gardianul...". Ascultatoare , am sters-o, de fata cu ea, ca nu s-a intors imediat sa plece, asteptand. Si am intrebat-o "de ce?" Si mi-a raspuns sec: "regulamentul" si si-a vazut de treburi.
M-am enervat pe moment, apoi mi-a trecut, ca doar n-o sa fac riduri si din asta, dar mi-a trebuit sa o conving si pe Diana ca nu se mai poate cu camera.
Ajungand acasa, ma intrebam in sinea-mi, adica "de ce nu...?" Si am intrat repede la cautari. Am gasit ceva de genul "protectia datelor si a imaginii" coform nu stiu carei legi, insa nu foarte clar si concis. Forumistii ....cam cu acelesi nelamuriri ca si ale mele. Nicaieri nu e specificat concret si chiar daca e pus un afis in centru in care se interzice utilizarea camerelor (pentru clienti), nu e specificata nici o lege.
In fine...fie cum zic ei, in regulile lor interioare, atunci de ce in preajma sarbatorilor (intrebare intrebatoare venita si din partea altora), cand totul e super-decorat cu super-decoratiuni , toata lumea se fotografiaza langa bradutii luminati si nimeni nu  mai zice nimic??!!!

Cu astea zise, primesc sau nu amenda, pozele sunt ale mele:



Un comentariu:

  1. Am fost si eu aseara o tura asa, sa imi mai clatesc ochii. Erau la Debenhams niste reduceri tricouri de de la 250 de lei la 150 de lei, tricouri simple care nu iti spuneau nimic.

    RăspundețiȘtergere