duminică, 23 decembrie 2012

Prajituri cu dorinte

Acasa la mama, acum cativa ani(parca-au fost mai ieri) cu vreo doua zile inainte de sarbatori ne apucam de facut prajituri, care mai de care mai cremoase sau mai aromate.
Mirosea imbietor, iar noi aveam bujori facuti de caldura cuptorului.
Acum se rezolva repede toate, magazinele iti ofera bunatati dulci, diversificate fara sa mai cheltuiesti timp si energie in bucatarie.In anii trecuti am renuntat si eu la migala prajiturilor pentru Craciun, insa acest an m-am incurajat si am trecut la fapte vitejesti: trei feluri de fursecuri stau la pastrare in cutii, pe balcon, la rece, asteptand sa troneze pe platou in ziua de Craciun.(retetele Laurei)
Asa entuziasmatacum eram, am involucrat-o si pe Diana  in a ma ajuta, ferm convinsa ca ii vor placea, macar pentru faptul ca a contribuit si ea putin.
Dar vai dezamagire: aseara am facut cuib de viespi (cu cacao), cica-"s bune", dar nu vrea; dupa ce s-au culcat ele, fetele, m-a prins ora 1 de noapte si facand bilute din ciocolata si biscuiti, date prin fulgi de cocos; astazi i-am dat sa probeze: nu-i place; iar in dupa-amiaza de azi am modelat fursecuri boabe de cafea, unele decorate cu ciocolata alba: a mancat jumatate dintr-un fursec doar, pe motiv ca nu-i place cum e copt pe dinafara.
Na, multumire!
Acum si-a fixat ideea sa-i fac o prajitura-tort, vazuta in cartea de dulciuri primita de la bunica astazi. Incerc s-o conving ca nu mai dispun de timp si sa lasam ideea pentru seara de anul nou. Aproape am reusit!
Isabela vede ca ceva se petrece de nu mai e mereu in bratele mele si ba e plasata la tati, ba in hamacul ei , aproape ridicat la stadiul de scaunel, si protesteaza mai mult, doarme cu táráita si nu e multumita cu putin.

Astazi probabil au fost vreo 16 grade, era frumos si cald afara, sa tot stai...
Mi-e dor de iarna cu zapada, nu doar ce cea rece si cu trotuare uscate si cenusii; mi-e dor de scartaitul zapezii, de albul stralucitor ce-ti ia ochii, de obrajii inghetati si rosii, de furnicaturile din maini atunci cand dau de caldura, de miros de brad verde in casa, de glasuri de copii care-ti canta un colind la usa cand  inca ziua se ingana cu noaptea, de geamul rece si aburit pe care-ti lipesti nasul , urmarind dansul florilor de nea in lumina felinarelor electrice, mi-e dor de... un Craciun ACASA.

CRACIUN FERICIT, ORIUNDE V-ATI AFLA !!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu