miercuri, 22 iunie 2011

Spre dieta

Am vreo doua perechi de pantaloni care nu mai necesita curea cand stau pe mine.
Cureaua tot o pun, se poarta curelele ca si accesorii -stiu- dar acum vreo 3 luni sa zicem, pe langa functia decorativa avea si functie de sustinere.
Concluzia: am nevoie de dieta. La doctor, exclus sa merg pentru asta. Cred ca as fi satisfacuta sa scap de 3-4 kilograme sau hai sa zicem 5. Sotul si el s-ar plange de cantitatea masurabila si vizibila, dar... "ceva desert, nimic?" Ii zic: "fructe, pepene". Si face un fel de mutrita, apoi zice "bineee!!!", dar cu 1% entuziasm.
Am scris pe google "diete" si am obtinut 16 milioane de rezultate in 0.08 secunde. Sunt muuuulteee, variate, extreme, imposibile, acceptabile dar toate greu de tinut, nu-i asa?!
Eu stiu ca inceputul e mai greu, am mai tinut una, a durat vreo doua saptamani si m-am chinuit sa o respect, zic "chinuit" pentru ca trebuia sa-mi gatesc diferit la pranz si seara, zilnic. Rezultatele nu au fost pe asteptari referitor la greutate, dar m-am simtit bine si volumul s-a diminuat.
Acum vreo doua saptamani am iesit de cateva ori sa aleg dimineata, dar nu m-am tinut din diverse motive, mi-e urat singura si mai ales acuma la ora 9.30 cand pot iesi, e deja super cald. Acum am descoperit niste exercitii pe care le poti face in casa, dar sa vad cum le memorez sa pot avea continuitate. As prefera la tv un program de gimnastica/aerobica/exercitii dimineata la prima ora sa pot face in fata ecranului, dar nu se poate, nu?
Am o usoara tendinta: seara salata verde cu rosii si ceapa, eventual cu putina branza. Dar mai trebuie sa scot uleiul (oare de tot??) si sa diminuez sarea, nu? Asta din urma e mai greu. Aseara a fost cina de 2 banane (astea nu ar trebui deloc, nu?, dar mi-era mila de ele ca deja aveau picatele maro). In seara asta va fi de nectarine/cirese sau nectarine/pepene-chit ca ma trezeste la noapte nevoia fiziologica.

PS: am nevoie de sugestii, pareri, ajutoare, sustinere si impingere de la spate

8 comentarii:

  1. Eu am tinut o dieta si am slabit cam in trei patru luni 15-17 kg, apoi usor in doi ani inca vreo 5. In primul rand 3-4 kg de dat jos nu e mult deloc, nu trebuie sa tii o dieta foarte stricta. Cred ca e suficient sa renunti la alimentele cele mai interzise, gen cartofi prajiti, dulciuri foarte rafinate, fainoase in cantitati mari si sa mananci seara usor si in doua saptamani esti gata:).
    Mult spor iti doresc si nu face eforturi uriase ca nu cred ca e nevoie pentru asa putin de dat jos, cred ca e suficient doar un pic de mai mult control la cantitati.
    Te pup

    RăspundețiȘtergere
  2. In primul rand,dieta nu inseamna infometare,dar stii deja asta,nu?!Eu sfaturi nu-ti pot,fiindca eu vreau opusul,adica sa mai pun pe mine(am vreo 49 kg.),insa iti doresc succes si motivatie pentru a te putea tine de treaba.Tin pumnii si pupici.

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu am nevoie de o cura, dar am nevoie de cateva luni si nu m-am urnit, deci..sunt fan mancare!

    RăspundețiȘtergere
  4. Hello, aici m-ai nimerit. Cred ca ai citit la mine ca datorita unor probleme am umblat din nutritionist in nutritionist si din endocrinolog in endocrinolog, de am ajuns sa fiu experta.
    Ideea care e: nu trebuie sa tii o dieta anume. Pentru ca orice dieta va fi abandonata la un moment dat si te vei intoarce de unde ai plecat. Dietele sunt drastice si tocmai asta e motivul.
    Pasii sunt simpli si trebuie sa o iei ca pe un mod de viata, nu ca pe o dieta.
    Ulei: maxim 10 ml/zi si nu prajit.
    paine ( graham, neagra sau hipoglucidica ) : 50 g/zi adica 2 felii grosute.
    sare: cat mai putina
    lichide: cafea fara zahar si fara zaharina ( indicata e fructoza ) si maxim o cana pe zi. Ceaiuri, apa plata si minerala. Sucul natural de fructe ( fresh-ul ) se bea indoit cu apa pentru ca contine multe glucide rele.
    Dupa fiecare masa, stoarce lamaie in apa si bea asa, fara indulcitori. Arde grasimile, si ajuta pancreasul sa nu elimine enzima aia care transforma tot ce bagam pe gura in depuneri.
    Nu depasi 2 litri de lichide pe zi. O suprahidratare nu e benefica si favorizeaza tesutul adipos.
    Nu prajeli, nu aluaturi, nu dulciuri, nu sosuri grase.
    De asemenea, mare grija la combinarea alimentelor. Carnea nu se combina cu paine, orezul nu se combina cu carne si paine... etc. La orice fel de carne se mananca legume sub forma de salata. La fel, ajuta pancreasul.
    Bazeaza-te pe gratare de vita cu salate, ciorbe, supe, tocanite de legume ( fara prajeli sau faina ), spanac cu ciuperci, fasole pastai ( doar galbena ), dovlecei ( nu prajiti ), andive, brocoli, conopida, peste alb, salata de varza, rosii, castraveti...
    Lapte, branza, iaurt, cu maxim 1,5% grasime. Nu cascaval, branza topita, etc, care contin multe glucide. De evitat glucidele.
    Nu mai consuma conserve si mezeluri.
    Fructele se consuma doar la doua ore dupa masa sau dupa ce ai mancat orice, chiar si o rosie.
    Nu combina mai mult de 3 feluri de alimente la o singura masa.
    De exemplu: supa/ciorba, gratar cu salata. Stop. Atat.
    Ultima masa se ia cu minim 4 ore inainte somn. Chestia cu ora 18 e relativa daca tu te culci la 3 dimineata. Intelegi?
    Seara fa-ti shake-uri: lapte ( max 1,5 % grasime ) si o banana, bagate la blender. Ajuta digetia si iei aportul de vitamine +proteine.
    Cumpara-ti tablete/capsule de garcinia si ia-le cu jumatate de ora inainte de masa. Inhiba pofta de mancare si iti echilibreaza aportul de glucide.
    Hai ca am scris un roman. Daca mai ai nelamuriri... iti stau la dispozitie. Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  5. pai, avand in vedere ca vorbim despre doar 5 kg , parerea mea este ca cel mai bine le dai jos prin sport si renuntare la masa de seara , de fapt nu renuntare, ci doar un iaurt sau o salata pana in ora 19:00.o sa vezi ca o sa ai rezultate.nu ti recomand dieta pt asa putine kg, iti dadeam dieta mea cu care am slabit 10 kg intr o luna si iata ma ca nu am pus un gram la loc si mananc , adica nu ma joc :), dar nu are rost sa te " chinui".sport, fara bauturi acidulate si msa de seara maxim ora 19:00 si ceva usor.Spor si incredere ;)!

    RăspundețiȘtergere
  6. nu ma asteptam la atata sustinere si sfaturi...
    ma bucur tare mult.
    Lillee, ai fost foarte tare, m-ai lasat ca la dentist,esti documentata ,nu gluma, nu stiam ca ai umblat pe la nutritionisti, probabil te-am citit mai tarziu.
    Mersi tare mult tuturor, o sa incep usor, stiu ca o dieta concreta nu as putea-o tine la infinit, si apoi tre sa te mentii cumva, mai bine schimb usor modul de a manca, desi asta am cam inceput-o de vreo 2 ani, nu ne lipsesc fructele, nu mai prajesc, e indoit cu apa,sosuri nu prea fac, mai greut o sa fie cu aluaturile, decat sa mananc o ciocolata , mai bine as manca o gogoasa....dar incerc de-acum ca acestea sa fie doar probate, de pofta.
    Saru"mana inca o data pentru interventii.

    RăspundețiȘtergere