duminică, 21 martie 2010

Nichita Stănescu

Primăvara

Primejdii dulci alcătuind sub gene,
mi te iveşti istovitor de dulce
cu sânii bulbucaţi zvâcnind să culce
pe ei sărutul lutului, alene.

Te stingi încet din mine, iară
sub piept loveşte-n căldărim o minge
şi ziua pe trotuare se prelinge,
lăsând în urmă-i iz de primăvară.

Alături de mocirlele uscate
ies pomii toţi cu trunchiurile-n floare
Hei... zi cu soare-n zare, spune-mi oare
cam câte fete-s astăzi deflorate?

Un orizont pierdut, cu buze roşii
sărută-n creştet noaptea pe hotare
Cocoarele revin din depărtare
şi mor în primăvară ofticoşii...

februarie 1955

Un comentariu:

  1. Și mie îmi place Nichita. Mă bucur că te-am descoperit.
    Te aștept și pe la mine. Am fost de curând în Spania. Am vizitat o hacienda lângă Madrid cu niște cai minunați. Poți să arunci un ochi.
    Frumoasă fetiță ai !

    RăspundețiȘtergere