joi, 24 mai 2012

Montserrat

De dimineata vremea nu parea sa fie in favoarea noastra, 
vreme propice turistilor, cu vanticel simtit mai puternic din balconul superior
si norisori amenintatori;
dar cum ne propusesem iesirea, am indraznit sa infruntam ziua, 
cum o fi ea; 
si de n-o fi buna, ne cocotam in masina si faceam drum intors, ajuntandu-ne drumul nu prea lung.
Monserratul e muntele Cataloniei, sacru, de vizitat numaidecat de cei doritori, veniti prin zona.
De atata timp, satui de alte "dealuri muntoase" golase specifice spaniole, nu prea ne asteptam la ceva fenomenal;
noi suntem iubitori de munti incarcati de verdeata, tipic romanesti, plini de ace si conuri puternic mirositoare,
sau de acei munti care isi schimba culorile in toamna, devin fosnitori in bataia vantului 
sau sub greutatea pasilor ce-i strabat.
Dar cum n-aveam mult de pierdut si iesirea in natura, oricare ar fi ea, e mereu o binecuvantare,
am zis "hai !" si musafirilor nostri.
Curbele ametitoare mereu ma intimideaza si-mi maresc starile de rau de masina,
dar cu soferul mester si intelegator, am reusit sa le trec fara peripetii.

Privelistea ni se deschidea privirii:
muntele plesuv in crestet, cu forme ciudate ale stancilor ordonat aliniate -
dar totusi intr-un amestec de marimi, curioase, abrupti pereti aparent netezi -
era strabatut de un "fermoar" de cale ferata pe care mergea un vagon-trenulet aproape vertical.
Cabluri sanatoase duceau micute telecabine cu viteji turisti dornici de aventuri.
Poalele erau pe alocuri vegetate, iar intre ele se cascau hauri naucitoare,
cu poteci si drumuri ce pareau fire serpuitoare de la inaltime.
Chiar daca era inceput de saptamana, era plin de turisti, de toate natiile,
mai ales ca soarele isi facuse aparitia in toata splendoarea.
Se putea urca pe stanci, erau drumuri special croite sau scari, insa conditia mea fizica nu mi-a permis
si asa am tinut in loc toata trupa.






In schimb, am putut vizita basilica de Montserrat, am admirat sculpturile peretilor din 
curtea interioara si frumusetea dinauntru asemanatoare catedralelor ortodoxe.
Ne-am "minunat" de preturile piperate ale produselor traditional-originare diferitelor zone
expuse in posturile de pe marinea trotuarului.




Am vizitat si Muzeul Montserrat ce cuprindea pictura moderna , veche si din impresionismul francez: Dali, Picasso, Monet, Renoir, alaturi de alti cunoscuti autohtoni,
am admirat arheologia si iconografia in lemn  (cu cateva icoane romanesti foarte vechi).
Nefiind cunoscatori, vizita nu a fost tocmai lunga avand alaturi si pruncul precipitat, 
dar ne-am imbogatit memoria cu ceva nou.

Jumatate de zi  ne-a fost cu folos si pentru fizic si pentru spirit,
am fost impreuna, am respirat aer curat, ne-am clatit ochii si
am adaugat la socoteala un alt obiectiv turistic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu